ESP8266 NodeMCU Nedir, Nasıl Kullanılır? Örnek Web Server Projesi ve Arduino ile Kıyaslama

Merhabalar, bu çalışmada önceki projelerde giriş yaptığımız internet üzerinden haberleşme ve kontrol ile ilgili çalışmaları bir adım ileri götürerek ESP8266-12 NodeMCU kartının nasıl kullanıldığını, Arduino ide'ye nasıl tanıtılacağı ve arduino kartlar ile kıyaslamasını ele almaya çalıştım ve örnek bir web server projesi gerçekleştirdim.

NodeMCU arduino kartlara göre daha yüksek işlemci gücü ve bellek özellikleri ile internet projelerinden büyük kolaylıklar sağlıyor. Özellikle akıllı ev uygulamaları gibi konularda bu kartın düşük maliyeti ve yüksek kabiliyeti ile getirdiği imkanları kullanarak önemli projeler gerçekleştirilebilir.

Umarım içeriği beğenmişsinizdir. Eğer ilginizi çektiyse lütfen youtube videomdaki Beğen'e tıklamayı ihmal etmeyin. Beni desteklemek için kanalıma abone olabilirsiniz.
Sonraki içeriklerde görüşmek üzere hoşça kalın.





Devre Şeması:





Gerekli Malzemeler:
1 adet ESP8266-12 NodeMCU kontrol kartı
1 adet 5vdc röle
1 adet led lamba
1 adet 220ohm direnç

Arduino Kodu:
https://github.com/mucitpilot/nodemcu/archive/main.zip

Yorumlar

  1. hocam nerede eksik yapıyorumda wifie e bağlanamyorum .sizin kulandğınız arduino ide sürmünüde yüledim. arduino ide de esp8266 kartınıda yükledim sizin yaptığını gibi. ama youtubedeki linkini vermiş olğunuz şu link de ki https://github.com/esp8266/Arduino rar ierisindeki kütüphnaleri arduinoya yükleyemedim .sorun bu olabilir mi .yani bu linkde ki kütüphanelri yülemek zorunda mıyım. diğer bir sorun diye düşündüğüm nokta ise şu ;esp8266 firmware güncellemesi olabilir mi.

    YanıtlaSil
  2. kesinlikle esp8266 firmware den oluyor

    YanıtlaSil
  3. NodeMCU V3 portta gözükmüyor(takılı olduğu halde ve ch340 yüklü olmasına rağmen)

    YanıtlaSil
  4. arşivdeki nodemcu_webserver isimli dosyanın sonuna .ino uzantısı ekleyip ardiuno ide de dosya aç diye göstererek açabilirsiniz arkadaşlar

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

QTR-8A Kızılötesi Çizgi Sensörü Kullanımı ve Basit PID Çizgi İzleyen Robot Yapımı

A4988 Step Motor Sürücü Kartı ile NEMA Step Motor Kullanımı

Arduino ile ESP8266 Kullanımı ve İnternet Erişimi Serisi -1 (İnternet Üzerinden Veri Çekme)