A4988 Step Motor Sürücü Kartı ile NEMA Step Motor Kullanımı

Merhabalar, Bu yazımda, NEMA 17 serisi step motorların A4988 Step Motor sürücü kartı ile nasıl kullanıldığını, bağlantı şeklini, dikkat edilmesi gereken noktaları incelemeye çalıştım. Arduino kullanılarak nasıl programlanabileceğini örnekledim. Umarım sizler için faydalı bir kaynak olmuştur. Eğer videomu beğendiyseniz lütfen YOUTUBE sayfamdan beğene tıklamayı ve daha fazla içerik için kanalıma abone olmayı unutmayın. Teşekkürler, iyi seyirler...

Gerekli Malzemeler
1 adet a4988 step motor sürücü kartı ve heatsink
1 adet NEMA 17 step motor
1 adet arduino UNO
1 adet 12v 2A batarya/güç kaynağı
1 adet 16v 100uf kapasitör
1 adet 1K Ohm direnç
Breadboard ve kablo

Bağlantı Şeması


Arduino Kodu
//MUCİT PİLOT 2020 const int dirPin = 3; const int stepPin = 4; const int bir_turdaki_adim = 200; void setup() { pinMode(stepPin, OUTPUT); pinMode(dirPin, OUTPUT); } void loop() { // HIGH yaparsak saat yönünde döner digitalWrite(dirPin, HIGH); // 1 turdaki adım sayısı kadar adım attırıp 360 derece döndürüyoruz for(int x = 0; x < bir_turdaki_adim; x++) { digitalWrite(stepPin, HIGH); delayMicroseconds(2000); digitalWrite(stepPin, LOW); delayMicroseconds(2000); } delay(1000); // 1 saniye beklettik // dönüş yönünü saat yönü tersine çevirdik digitalWrite(dirPin, LOW); for(int x = 0; x < bir_turdaki_adim; x++) { digitalWrite(stepPin, HIGH); delayMicroseconds(2000); digitalWrite(stepPin, LOW); delayMicroseconds(2000); } delay(1000); }


Video


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

QTR-8A Kızılötesi Çizgi Sensörü Kullanımı ve Basit PID Çizgi İzleyen Robot Yapımı

Arduino ile ESP8266 Kullanımı ve İnternet Erişimi Serisi -1 (İnternet Üzerinden Veri Çekme)